Kapacitetsopbygning compassion,
Omsorg i balance
– den Resiliente frontlinjemedarbejder
Regenerativ compassion
Forestil dig en social og sundhedssektor med enestående omsorg, båret af medfølelse for de mennesker I tjener, bæredygtig trivsel for dem der tjenende yder – og fællesskaber båret af, tryghed, omsorg, forbundethed og generøsitet.
Omsorg i Balance er for frontlinjemedarbejdere i den sociale og sundhedsmæssige velfærdssektor – Det for dig der vil opbygge kapacitet til vedvarende, at kunne holde til det vigtige arbejde – med kaldet, engagementet, gejsten, stoltheden og balancen i behold
Omsorg i Balance giver jer solid viden og inspiration til stærke praksisdiscipliner til kultivering af større kapacitet af Compassion, self compassion og resiliens i stærk forening med relationskompetencer og kerneopgaven
Tjek de forskellige programmer ud for ”Omsorg i Balance Den resiliente frontlinje medarbejder”
Kort intro
Nutidens miljø på det sociale og sundhedsmæssige velfærdsområde er fyldt med krydspres, konkurrerende prioriteter og stigende kompleksitet, hvilket let føre til at den menneskelige forbindelse tabes. Det efterlader frontlinjepersonale i afmagtsfølelse med risiko tab af energi, engagement og faglig stolthed. Vejen herfra er kort til udbrændthed og omsorgstræthed. Patienter, klienter, borgere og deres pårørende efterlades nervøse, bange og forpint af lidelse, fordi de ikke bliver mødt med værdighed båret af nærvær, empati og medfølelse. Det efterlader lederne i samme afmagtsfølelse fordi det grundlæggende er de sammen fælles menneskelige følelser de konfronteres med i deres virke med at lede medarbejdende under disse krævende forhold.
Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder er et udviklingsprogram for de velfærdshelte der hver dag kæmper i fronten for at gøre en forskel for deres medmennesker.
Programmet hjælper dig og dit team med at bevare et generøst overskud af nærvær, empati, medfølelse, selvmedfølelse og resiliens og ikke mindst medfølende fællesskaber båret af omsorg, psykologisk tryghed og et generøst samarbejde – og gå hånd i hånd med engagement, gejst, faglig stolthed og den menneskelige balance. Og dermed modvirker omsorgs- og empatitræthed. Deraf Omsorg i Balance.
Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder er udviklingsfilosofi jeg har udviklet med afsæt i evidensbaseret metoder, bedst praksis,18 års erfaring fra eget virke i fronten og 14 års konsulent arbejde i feltet. Det er et stærkt Blueprint til at tage livgreb om de udfordringer og ambitioner den sociale og sundhedsmæssige velfærdssektor står midt i og overfor – hvor nærvær og medfølelse for borgeren og den mentale sundhed hos de omsorgsprofessionelle er under pres.
Hvorfor bør I overveje et forløb i Omsorg i Balance
- Hvis du oplever at arbejdet med kerneopgaven bliver mere og mere kompleks med stigende krydspres mellem borgerens øget kompleksitet og forskellige interesser
- At det fra tid til anden kan være mere end vanskeligt at være rummende, udvise empati og yde omsorg – og hvor du kommer til at handle imod din faglige etik og kerne værdier
- At du fra tid til anden mister forbindelsen til den motivation, gejst og faglige stolthed der driver dig – og som gør dig frustreret og fortvivlet
- At du fra til anden oplever at blive drænet for energi – og finder det vanskeligt at genoplade batterierne, finde overskuddet og dermed holde balancen?
- Hvis du fra tid till anden oplever afmagt med deraf
Baggrund og formål
Frontlinjepersonale på det sociale og sundhedsmæssige velfærdsområde står med ansvar for vedvarende at yde pleje, omsorg eller anden form for intervention og behandling båret af høj faglighed, høje etiske standarder og ansvarsfuld forvaltning af gældende lovgivning. De skal mestre dette i et felt, hvor der næsten vedvarende er et krav om både at effektivisere, skabe høj tilfredshed og værdi for dem kerneopgaven eftertrykkeligt handler. Samtidig er det et felt, som bliver mere og mere komplekst med stigende krydspres mellem borgernes mere komplekse problemstillinger og behov, øget interesse og krav fra forskellige interessenter med ofte modsatrettede agendaer, den daglige drift, det strategiske fokus i afdelingen og organisationen – og ikke mindst det daglige konkrete arbejde med kerneopgaven i samarbejde med kollegaer og ledelsen, samspil med pårørende og ikke mindst medarbejdernes egne faglige ambitioner om at gøre en meningsfuld og betydelig forskel.
At arbejde med omsorg og gøre en forskel for sine medmennesker er en rig kilde til mening, trivsel og livstilfredshed – men også et risikofyldt og højt belastningsarbejde.
Konfrontereret med smerte og lidelse, mistrivsel og ringe livskvalitet, sygdom og nogle gange døden samt eksistentielle grundvilkår, afmagt og hjælpeløshed og risiko for tab af værdighed, etisk og faglig tvivl, dilemmaer og ambivalens, og hvor der ikke altid er tid og ressourcer til at gøre det som burde gøres og gøre det godt nok, ligger risiciene og belastninger lige for ”næsen af en”. ect. Kort sagt, arbejdet i frontlinjen i den sociale og sundhedsmæssige velfærdssektor er udfordrende, risikofyldt og et potentielt nedslidende job.
Disse forhold øger risikoen for, at den enkelte medarbejder oplever tab af energi, engagement og motivation, afmagt og moralsk stress og deraf omsorgs- og empatitræthed med høj risiko for kynisme og forråelse. Kort sagt, arbejdet i frontlinjen i den sociale og sundhedsmæssige velfærdssektor er udfordrende, risikofyldt og et potentielt nedslidende job.
Det har en lang række negative følgevirkninger for både kerneopgaven med de mennesker det hele eftertrykkeligt handler om, i form af ikke at blive mødt og behandlet værdigt som det helt centrale, medarbejdernes trivsel og yderligere svækkelse af deres evne til at intervenere kompetent i forhold til kerneopgaven, og kulturen i organisationen i form af eksempelvis stigende klager og deraf dårligt omdømme og image, udfordringer med at opretholde faglige og etiske standarder, gøre værdierne levende i hverdagen, udfordringer med at realiserer visioner og strategiske pejlemærker, svækket følgeskab, demokrati og samarbejde, højt sygefravær og personale omsætning med deraf øget omkostninger og udfordringer med rekruttering ect.
Det stiller derfor øgede krav til kompetencer og kapacitetsopbygning for hverdagens velfærdshelte og deres ledere, der skal sikre forudsætningerne for at yde omsorg på højt niveau og samtidig bevare egen balance.
Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder er et seriøst svar på denne udfordring. udviklingsprogrammet kombinerer evidensbaseret viden og metoder om resiliens og compassion, self-compassion, resiliens og psykologisk tryghed Programmet har fokus på kapacitetsopbygning af resiliens og compassion hos medarbejderen.
Fokus og formål
Det altoverskyggende formål med Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder at fokuserer på kapacitets opbygning af compassion selfcompassion og resiliens.
Programmets overordnede formål er at bidrage til at de enkelte medarbejdere kan yde pleje og omsorg båret af medfølelse og navigerer med klarhed, integritet, visdom og balance i spændingsfeltet mellem sin faglige autoritet med kerneværdier og etiske kompas, den daglig drift med kerneopgaven, det strategiske fokus i afdelingen og organisationen og det stadig stigende krydspres på området.
Der sigtes på dels at give deltagerne vital viden, redskaber og metoder til egen træning – både på og udenfor arbejdet.
Forløbet vil have fokus på de individuelle og kollektive faktorer der skaber gunstige betingelser for blomstrende medfølelse som udgør i ”immunforsvaret” der beskytter imod de dræn der driver processen mod empati- og omsorgstræthed. Immunforsvaret består af følgende elementer:
Programmer
Omsorg i balance – Den resiliente frontlinjemedarbejder ydes udelukkende som eksklusive lukkede forløb til teams, afdelinger og organisationer. Programmet kan leveres i forskellige formater – fra det introducerende til længevarende forløb, bl.a. helhedsorienteret program der inkluderer både medarbejdere, ledere og organisationen som helhed, herunder programmer der går på tværs i en organisation. Endelig kan programmet også specialdesignes.
Inspiration
1 dags inspiration til viden og praksisdiscipliner som I selv kan træne bagefter
- Vidensformidling
- Trænings discipliner
Intro
2 + 1 dags basis kursus
Høst grundlæggende viden og bliv rustet til at træne på egen hånd der understøtter din personlige og fagprofessionelle læring- og udvikling.
- Vidensformidling
- Træning / undervisning
- Trænings sessioner
- Lydfiler til egen træning
Basis
6 måneders udviklingsforløb der giver dig evnen til at mestre disciplinen – Omsorg i Balance den Resiliente velfærdshelt
- Vidensformidling
- Træning / undervisning
- Trænings sessioner: 8 x 3 timer
- Trænings fordybelse: 2 hele dage
- Lydfiler til egen træning
Master
1-2 års udviklingsforløb der transformerer jeres kultur
- Kick of: ½ – 1 dag
- Introseminar: 1 – 2 hele dage
- Vidensformidling
- Trænings / undervisning
- Trænings sessioner: 8 x 3 timer
- Trænings fordybelse: 2 hele dage
- Lydfiler til egen træning
- Retreat: 2 – 3 dages internat
- Supervision: 10 x 3 timer
- Procesfordybelse: 4 – 6 x hele dage
- Ledersparring: 6 x hele dage + 10 x 3 timer
- Implementerings intervention
Specialdesignet
I fællesskab designer vi et forløb i Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder der matcher jeres situation og behov med afsæt i jeres udfordringer og ambitioner samt praktiske virkelighed.
Hvad siger andre?
”Det har været meget givende og inspirerende at deltage i et forløb, hvor opnåelse af mål og udbytte bygger på en tilgang, der tager afsæt i mine urgamle iboende ressourcer og bidrager til at opbygge mine kvaliteter til at imødekomme det moderne liv, jeg er en del af. Et moderne liv der i vekslende grad effektiviserer, optimerer, fornyer og kvalitetskontrollerer og til stadighed udfordrer mig på mine ressourcer og kvaliteter.
Jette Aude
Deltagelse i forløbet om Compassion og selfcompassion har bl.a. bidraget til øget teoretisk bevidsthed om vigtigheden og betydningen af trivsel og balance samt jeg har fået anvist praktiske metoder og handlemåder. Jeg har positiv erfaring med at have fokus på afvejning af energi og balance og på ikke at overstimulere hjernens følelsesregulerende systemer. Jeg anlægger ofte denne vinkel både professionelt og privat. Personligt oplever jeg, at compassion er nemmere end selfcompassion. Jeg øver at have opmærksomhed på signaler fra kroppen så tidligt som muligt og anvender gerne simple afspændings- og vejrtrækningsøvelser. Det virker, det jeg følte mig udfordret på kan ofte blive løst mere hensigtsmæssigt og konstruktivt.
Compassion og selfcompassion ender ikke ved kursusafslutning, men er for mig en fremadrettet proces, der kræver balanceret og fortløbende øvelse og opmærksomhed.
Forløbet har været velafpasset med en vekslen mellem teori og praksisøvelser. Forløbet har været præget af en særdeles nærværende og tillidsfuld stemning. Hele forløbet har været planlagt med dedikeret og god stil, hvor intet har været overladt til tilfældighederne.
De bedste anbefalinger herfra.
”Tilbuddet om en rejse ind i en verden, der for mig var helt ukendt, med ord som compassion og selfcompassion var bl.a. en udsøgt mulighed, for at finde ud af, hvordan jeg egentlig går og har det. Det havde jeg ikke lige selv tænkt på og fik en brat opvågning for, hvor meget jeg egentlig ikke viste, som jeg nok bare tog for givet…..
Mette Work
I min ”logbog”, har jeg skrevet, at min intension om, hvorfor jeg meldte mig var, om det kunne bruges i min hverdag både på arbejde og i min fritid, så jeg kunne blive ”et endnu bedre menneske”. Hvem ønsker ikke det; at blive en bedre sygeplejerske, leder eller medarbejder, men også en bedre hustru og mor.
På rejsen, gennem compassionforløbet, har jeg fået mulighed for at opdage noget og se noget, jeg før tog for givet, eller ikke viste var der. Det har givet mig udgangspunkt for en ny udvikling og øget bevidsthed om forskellige ting i mit liv. Jeg har nu øget fokus på det, og er meget mere bevidst om, hvor jeg finder min energi, og hvordan jeg får ladet mine batterier op.
Når jeg nu, gør gode ting for mig selv (har gennem rejsen også fundet ud af, hvilke ting det er), så ved jeg, at jeg i det mindste har draget omsorg for mig selv, har fået aktiveret og stimuleret mine regenererende systemer for genopbygning af ny energi og ressourcer.
Det lyder måske lidt skørt, men: glæden ved at (meditere) lave åndedrætsøvelser med et blødt fokus på hjertet, vær mild og venlig og taknemmelig over jeg opdager ting, og få lavet en praksisstruktur for, hvordan lige netop jeg får ladet mine batterier op, har ændret min hverdag (til det mere positive).
Det handler om at skabe balance, så trives vi bedst.
Så har du svært ved at slippe dagens oplevelser, tænker du konstant over, om du kunne have gjort noget anderledes, og vil du gerne være ”et endnu bedre menneske”, så skulle du have været med min gruppe og Bensaid Vincent på den inspirerende og helt igennem fantastiske rejse gennem "Omsorg i balance - kapacitetsopbygning af compassion og self-compassion".
Håber muligheden for at snuse til det, byder sig for dig en gang, det er hele den lange rejse værd! Bensaid Vincent kan varmt anbefales.
Hvad er Omsorg i Balance?
– den resiliente frontlinjemedarbejder
Udviklingsprogrammet Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder sammenvæver kapacitetsopbygning af compassion, selfcompassion og resiliens og relationskompetencer i stærk forening med kerneopgaven.
Programmet tager afsæt i omfattende forskning der påviser den overbevisende effekt af pleje der er har sin rødder i medfølelse på tre centrale områder 1) for borgeren, 2) for dem der yder plejen og 3) for plejekvaliteten
Udviklingsprogrammet bygger på at skabe gunstige betingelser for tilstrækkelig næringsforsyning til de 7 vitale kilder til understøtte blomstrende medfølelse
Forskning har påvist at Medfølelse kan trænes. Trænes som alle andre evner og færdigheder der kan trænes og kultiveres.
Omsorg i Balance bygger på de Evidensbaserede metoder der ligger til grund for den solide forskning der ligger bag at Medfølelse kan trænes.
I modsætning til mange andre forløb og programmer i compassion er Omsorg i balance ikke et udpræget individuelt anliggende. Omsorg i Balance har et stærkt fokus på fællesskabets kraft og den organisatorisk kultur omkring kerneopgaven.
Tjek kerne elementerne ud i Omsorg Balance, ved at rulle videre.
Kerne elementer i Omsorg i Balance
Kontakt Bensaid Vincent
Kontakt mig hvis du har spørgsmål af en hver art omkring Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder og lade os tage snak om mulighederne for hvordan jeg kan hjælpe dig, dit team og organisation med jeres udfordringer, ambitioner og intentioner – med at skabe blomstrende kultur båret af compassion, forbundethed, generøsitet, mening og visdom.
Udbytte for medarbejderne
Det potentielle udbytte for den enkelte medarbejder
- Større selvindsigt og selverkendelse og dermed øget evne til at sætte faglige såvel som personlige ressourcer og kompetencer bedre i spil i relation til borgerens centrum
- Større evne til vedvarende at drage omsorg og pleje med høj faglig kvalitet og etiske principper
- Større evne til at navigere med eksistentiel klarhed i et miljø af konfrontation med smerte og lidelse, sygdom og død, faglige såvel som etiske dilemmaer og ambivalenser.
- Større evne til at bevare optimismen og opmuntre sig selv
- Større mod og handlekraft
- Større rummelighed og tolerance over for svære følelser og tilstande – såvel egne, patienters, pårørendes og kollegaers
- Større evne til nærvær, selvberoenhed, empatisk lytning og indlevelse og dermed bedre relationskompetence
- Større selvomsorg og dermed øget venlighed og medfølelse over for egen sårbarhed
- Større overskud til at bidrage til psykologisk tryghed og generøsitet og dermed bidrage til den sociale tillidskapital
- Større kapacitet for resiliens – smidighed og tilpasning, regenerer energi og ressourcer efter belastninger og dermed forebygge stress og risiko for udbrændthed
Udbytte for borgeren
Det potentielle udbytte for den enkelte borger:
- Vedvarende og med stabilitet, at blive mødt med nærvær, empati og engageret medfølelse
- Vedvarende og med stabilitet, at blive mødt med respekt og beskyttelse af sin værdighed og integritet
- Finde ro og tryghed
- Større livskvalitet og livserobring
Udbytte for organisationen
Studier påviser at organisationer der investerer i at skabe en organisatorisk kultur båret af medfølelse, er kendetegnet ved:
- Mere engageret og loyale medarbejdere
- Større velvære og trivsel hos medarbejderne og deraf lavere niveauer af stress og sygefravær
- Medarbejdere der agerer med et mere dedikeret følgeskab som organisatoriske medspillere
- Bedre lærings-og udviklingskultur
- Større kreativitet og evne til fornyelse
- Tydelige værdier og visioner samt strategiske pejlemærker
- Mere generøs servicekultur (i denne sammenhæng – patienter, pårørende og samarbejdspartnere kunder
- Større kapacitet til mestre udfordringer, belastninger og rystelser ifm. forandringer
- Større social kapital og bedre samarbejdskultur – en Samarbejdskultur båret af psykologisk tryghed – understøtter effektivitet og kvalitet i kerneopgaven læring og fornyelse
Hvad siger andre?
”At deltage i omsorg i balance har givet mig en øget indsigt personligt samt en større bevidsthed i mit arbejde. Jeg oplever at arbejde med en øget tilstedeværelse, samtidig med at jeg oplever en større indre ro og rummelighed. Jeg oplever at vi, som personalegruppe, har fået en større indre ro og klarhed, som er blevet vores bærende fælles kultur og ståsted. Sammen og individuelt, tror jeg at omsorg i balance har hjulpet os til at stoppe op og mærke efter.
Stine Hedegaard AlbrektsenSygeplejerske, Strandbakkehuset børn og unge hospice
I arbejdet med familierne oplever jeg, at vi som personale er blevet mere robuste, og at vores ro har en smittende effekt på familierne, således at de spejler vores ro.
Bensaid har været en yderst behagelig og tilstedeværende faciliteter, som altid formår at give en øget klarhed over komplekse problemstillinger.
”Det har generelt været en rigtig god oplevelse at deltage i forløbet "Omsorg i balance". Som ny arbejdsplads har det været med til at lægge et trygt og godt fundament for vores arbejdskultur bl.a. gennem fælles forståelse og sprog for de udfordringer, vi står over for som omsorgsgivere. Derudover en større bevidsthed om, at vi ikke er uudtømmelige kilder, men at vi selv har behov for at blive "tanket op", for at kunne yde omsorg uden at blive udtrættede.
Sarah Due LauritsenSygeplejerske
Jeg har oplevet det meget givende, den måde Bensaid, som underviser/facilitator har fået koblet teori på mange af de følelsesmæssige erfaringer, jeg har gjort mig i mødet med de indlagte familier. Det har været med til at give klarhed over, hvad det er, der er på spil, når vi oplever svære følelser både hos os selv og hos andre.
Kontakt Bensaid Vincent
Kontakt mig hvis du har spørgsmål af en hver art omkring Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder og lade os tage snak om mulighederne for hvordan jeg kan hjælpe dig, dit team og organisation med jeres udfordringer, ambitioner og intentioner – med at skabe blomstrende kultur båret af compassion, forbundethed, generøsitet, mening og visdom.
Hvad siger forskningen?
Baseret på solid og lødig forskning der omfatter 1000 abstract og 250 fulde kontrolleret randomiseret studier viser medfølelsen overbevisende effekt, for såvel patienter, plejere og plejekvaliteten
For patienter
- Kortere indlæggelse
- Færre specialhenvisninger
- Mindre medicin
- Øget immunrespons
- Bedre blodsukker regulering – mindre insulin
- Mindre angst (kræftpatienter)
- Bedre smerte mediering
For plejerne
- Øget trivsel og velvære
- Mindre stress
- Større modstandsdygtighed
- Mindre udbrændthed
- Mindre sygefravær
- Øget engagement og overskud
- Større medfølelsestilfredshed (glæden ved at give og drage omsorg)
Plejekvaliteten
- Færre fejl – herunder medicin
- Større effektivitet – bedre og brug af ressourcer til gavn patienten
- Bedre omkostningseffektivitet
- Større engagement i egen behandling
Case
Evalueringsinstituttet DEFACTUM fulgte et 2-årigt forløb i Omsorg i Balance som jeg samarbejdede med Børne- og Unge Hospice Strandbakkehuset.
Læs i casen her et uddrag af deres evalueringsrapport.
Indhold i Omsorg i Balance
– den resiliente frontlinjemedarbejder
På rejsen i sporet på Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder tager vi ophold og fordyber os ved følgende destinationer på ruten fra teori til praksis.
Målgruppe
Omsorg i Balance – den Resiliente frontlinjemedarbejder henvender sig til alle der arbejder i fronten på det sociale og sundhedsmæssige velfærdsområde, herunder myndighedsområdet, der kommer fra forskellige fagligheder som:
- Socialpædagoger
- Socialrådgivere
- Socialformidlere
- Sygeplejersker
- social- og sundhedsassistenter (og hjælpere)
- Ergoterapeuter
- Jobkonsulenter
- Fængselsbetjente
Er dit fagområde ikke lige nævnt og arbejder i fronten hvor du bliver eksponeret for andre menneskers smerte og lidelse er Omsorg i Balance – den Resiliente frontlinjemedarbejder også for for dig.
Fagligt fundament
Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder trækker på en bred vifte af faglige skoler og discipliner.
- Psykologien om Compassion og self-compassion
- Nærvær og opmærksomheds praksis (mindfulness)
- Evidensbaseret viden om det autonome nervesystem
- Bæredygtighed, resiliens og regenerativ tilgang
- Evolutionspsykologi
- Tilknytningspsykologi
- Psykodynamisk psykologi
- Relationspsykologi
- Personligt lederskab og Bæredygtighed / Resiliens (Sustainable Leadership og Presencing Institute ved MIT)
- Eksistentialisme
- Selvbestemmelsesteorien
- Psykologisk tryghed
- Kommunikation og feedback med afsæt i feedback-modeller designet af Bensaid Vincent – udviklet med afsæt i bedste praksis på området.
- Action Learning
Sådan arbejder vi – læringsdesign
Undervisningen og træningen tager afsæt i en kombination af oplevelsesbaseret undervisningen og en faciliterende tilgang. Det betyder en undervisningsform fokuserer på at stimulere forskellige tænke- og læringstilgange, samt et stærkt fokus på deltagerinvolvering og træning, der fostrer engagement og ejerskab – og dermed fokus på at understøtte et stærkt læringspotentiale. Konkret vil undervisningen være en sammenvævning af:
Hvem er jeres facilitator?
Bensaid er dedikeret i forhold til at hjælpe mennesker, ledelse og organisationer til at handle med større bevidsthed, medfølelse og visdom – og forfølge inspirerende og meningsfulde formål, der bevæger sig mod større regenerativ livfuldhed
Bensaid har de seneste 20 år arbejdet med menneskelig udvikling: socialpædagogisk arbejde med udsatte unge på døgninstitution og voksne i retspsykiatrien, facilitering af grupper, teams og organisationer i primært den sociale og sundhedsmæssige velfærdssektor og herunder designet, ledet og undervist i store action learning kommunikationsforløb og udviklingsprogrammet Omsorg i Balance med fokus på kapacitetsopbygning i compassion, self-compassion og resiliens. Derudover faciliterer Bensaid eksistentielle fordybelsesprocesser i Sahara Ørkenen i Marokko.
Bensaid er uddannet socialpædagog, systemisk- og anerkendende coach fra Metropol, facilitator og procesleder fra CENFAC, har gennemført det 3-årige efteruddannelses- og træningsprogram ”Bæredygtig Ledelse, Co-Creation og Teori U i praksis” hos Sustainable Co-Creation og Presencing Institute ved MIT, certificeret 3 årigt efteruddannelses og træningsprogram i Mindfulness med fokus anvendelse i fra Skolen for anvendt meditation, og gennemkørt træningskursus i formidling af compassion ved Aarhus Universitet
Kunder og deltagere siger ofte om Bensaid, at han besidder stor faglig dybde og agerer med udpræget ro, nærvær, varme, lethed, humor og en anerkendende holdning og formår at skabe solide rammer for processer, læring og fordybelse. Han formidler på en ligefrem måde, hvor han både evner at inspirere, forstyrre og udfordre deltagerne.
Hvorfor benytte Bensaid Vincent?
- Har selv arbejdet mere end 18 år som frontlinjemedarbejder på det sociale og sundhedsmæssige velfærdsområde
- Mere en 14 års erfaring som konsulent på det sociale og sundhedsmæssige velfærdsområde
- Ledet og faciliteret store og langvarige udviklingsprogrammer i kapacitetsopbygning af resiliens og compassion på sociale og sundhedsmæssige velfærdsområde
- Faciliteret forløb i Omsorg i Balance på flere Hospice, plejehjem, bosted for menneske med psykisk lidelse, rådgivere ved forsvarets veterancenter
- Holdt oplæg om compassion på flere større konferencer
- Faciliteret mange workshops omkring compassion og selfcompassion
- Har haft egen meditations og compassion praksis siden 1997 og modtager fortsat undervisning af mentoring
Organisationer der har taget Omsorg i Balance til sig
Kontakt Bensaid Vincent
Kontakt mig hvis du har spørgsmål af en hver art omkring Omsorg i Balance – den resiliente frontlinjemedarbejder og lade os tage snak om mulighederne for hvordan jeg kan hjælpe dig, dit team og organisation med jeres udfordringer, ambitioner og intentioner – med at skabe blomstrende kultur båret af compassion, forbundethed, generøsitet, mening og visdom.
